سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاربرد ماشینها در کشاورزی مدرن
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  بهنوش اسدی[0]
 

سلام بچه ها خوبین من تو رشته ماشین کشاورزی درس میخونم امیدوارم بتونیم با هم وبلاگ خوبی داشته باشیم.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 427443
کل یادداشتها ها : 6

نوشته شده در تاریخ 90/11/26 ساعت 11:50 ع توسط بهنوش اسدی


 مزایای استفاده از خطی کار :

 1- کاهش میزان بذر مصرفی .(به صورتی که در روش سنتی 300-250 کیلو بذر در هکتار برای گندم مصرف میشود و در کشت با خطی کار 200-180 کیلو بذر.)

 2- کاهش عملیات کاشت.(در خطی کار توام با کودکار کاهش عملیات کاشت از 3 نوبت به یک نوبت و در انواع بدون کودکار از 2 نوبت به 1 نوبت  تردد تراکتور در سطح مزرعه.)

 3- یکنواختی در سبز شدن بذر

4-خطی کاری در کنترل علف های هرز و.... نیز موثر است.

 

  مشاهده کامل موضوع در ادامه مطلب
ادامه مطلب

 

 

               



  



نوشته شده در تاریخ 90/11/26 ساعت 11:44 ع توسط بهنوش اسدی


وقتی از مکانیزاسیون کشاورزی صحبت به میان می آید ، اکثرا به فکر کاربرد و استفاده از موتورهای احتراق داخلی و ماشین های مختلف کشاورزی در مزارع می افتند ، در حالی که مکانیزاسیون به معنی اعم، این نیست که حتما از موتور احتراق داخلی و یا از آخرین مدل های ماشین های کشاورزی استفاده شود. قبل از اینکه مکانیزاسیون کشاورزی را تعریف کنیم ، ابتدا لازم است موتور و ماشینرا از یکدیگر تشخیص داده و جدا کنیم.

 دانلود کامل مقاله در قالب یک فایل PDF   حجم 489 کیلو بایت

 



  



نوشته شده در تاریخ 90/11/26 ساعت 11:18 ع توسط بهنوش اسدی


کشاورزی به تولید مواد غذایی و کالا از راه زراعت و جنگل داری و دامداری است. کشاورزی همان چیزی است که به ظهور تمدن منجر شد. مطالعه کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.

کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال‌ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.

در دنیای امروز با نگرانی‌های موجود و کمبود منابع نیاز است تا کشاورزی را به سوی کشاورزی پایدار (مثلا کشاورزی زیستی) یا کشاورزی فشرده (مثلا صنعتی) پیش ببریم تا بتوانیم نیازها را در آینده برطرف نماییم.

زراعت مدرن، اصلاح نباتات، سموم، دفع آفات و کود و پیشرفت‌های تکنولوژیک به شدت باعث افزایش بازده محصول می‌شوند ولی باید در نظر داشت که این محاسن در کنار عیوبی چون آسیب گسترده زیست محیطی و اثرات منفی سلامت انسان حاصل می‌شوند. شیوه‌های مدرن در دامپروی نیز به همین گونه‌است یعنی با افزایش تولید گوشت ما مشکلاتی چون ستم به حیوانات و طبعات بهداشتی ناشی از آنتی بیوتیک‌ها، هورمون رشد، و سایر مواد شیمیایی که معمولاً در تولید گوشت‌های صنعتی استفاده می‌شود را داریم.محصولات کشاورزی را می‌توان به صورت عمده به غذاها، الیاف، سوخت، مواد اولیه، دارو و زینت آلات تقسیم نمود.

غذاهای عبارتند از غلات، سبزیجات، میوه‌ها، و گوشت. الیاف عبارتند از پنبه، پشم، کنف، ابریشم و کتان. مواد خام مانند چوب.

مخدره عبارتند از تنباکو، الکل، تریاک، کوکائین. از دیگر مواد مفید توسط گیاهان، از رزین می‌توان نام برد. سوخت‌های زیستی شامل متان از زیست توده‌ها، اتانول و بیودیزل.

در سال 2007، حدود یک سوم از کارگران جهان در بخش کشاورزی شاغل بودند. اگرچه در سال 2003 تعداد کمتری در بخش کشاورزی مشغول بودند اما به دلیل آگاهی کشاورزی در سال 2008 این آمار به سرعت افزایش یافته.

همچنین در بخش‌های دیگر کشاورزی مانند اقتصاد کشاورزی هم تعداد قابل ملاحظه‌ای مشغول به کار اند. با این که بیش از یک سوم جمعیت جهان در این بخش مشغول اند ولی این بخش تنها 5? از سود خالص جهانی را به خود اختصاص داده‌است.



  



نوشته شده در تاریخ 90/11/26 ساعت 11:2 ع توسط بهنوش اسدی


 علم کشاورزی دانشی گسترده‌است که از بخشهایی شامل علوم طبیعی، دقیق، اقتصادی و نوعی از روابط اجتماعی است که در درک درستی از کشاورزی به کار می‌رود دامِپزشکی بنا به تعریف جزء این شاخه نیست.
Cropscientist.jpg


  



نوشته شده در تاریخ 90/11/26 ساعت 10:38 ع توسط بهنوش اسدی


آب خواص فراوانی برای سیستم گوارش و دیگر اعضای بدن انسان دارد. از جمله نفخ معده و روده را ازبین میبرد.

و
هضم وجذب غذا را آسان میکند و مانند کاتالیزر  همراه غذا در دستگاه گوارش و
خون ضروری است و در پالایش بدن از سموم  و مواد اضافی توسط کلیه ها و
سیستم تعریق نقش اساسی دارد.

در تنظیم فشار خون و ترشح غدد داخلی نیز بسیار موثر است.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ